Gadżety reklamowe są przedmiotami, które na przykład korporacje mogą dawać swoim kilentom lub odbiorcom. Chodzi o takie rzeczy jak darmowe długopisy czy breloczki. Są one używane jako coś co pozwoli klientom korzystniej nas zapamiętać.
Istnieje wiele różnych sposobów na jakie korporacja może podejść do prowadzenia swojej kampanii marketingowej i rzecz jasna same gadżety reklamowe nie będą raczej stanowić całego jej fundamentu. Nie oznacza to oczywiście, że pójście w tę stronę jest marnowaniem zasobów, czasu czy pieniędzy. Wręcz przeciwnie. Umiejętnie i rzetlenie poprowadzony marketing z użyciem gadżetów reklamowych może bardzo pozytywnie wpłynąć na wizerunek Twojej firmy. Będzie to dobre uzupełnienie ogółu Twojego marketingu, które pozwoli ludziom lepiej Cię zapisać w swojej głowie.
Jednak potrzebne jest żeby założyć, że gadżet, który mamy zamiar dawać naszym odbiorcom lub klientom, będzie realnie rzeczą, która może się im spodobać. Trzeba sobie powiedzieć, że nie chcemy wykonać tej pracy po łebkach, i że to co wyprodukujemy nie będzie po prostu potocznie mówiąc – badziewiem. Twój gadżet ma być faktycznie fajnym i podobającym się upominkiem, a nie zbytecznym śmieciem.